לוגו פוטואוטו

יבוא רכב אספנות- המדריך המלא

מדי פעם אנחנו רואים אותם על הכביש, את רכבי האספנות. אפשר לזהות אותם לפי לוחית הרישוי והעובדה שמצוין על גביה שמדובר ברכב אספנות. איך מייבאים לארץ רכב אספנות? מה החוקים בעניין זה? כל הפרטים ממש כאן לפניכם על יבוא רכבי אספנות.

יבוא רכב אספנות

כל אדם רשאי לייבא רכבים לישראל בייבוא אישי, גם אם מדובר ברכבי אספנות או אם מדובר ברכבים רגילים. מה זה אומר רכב אספנות? כל רכב נוסעים פרטי, אופנוע, או רכב מסחרי עד 4 טון, שעברו יותר מ -30 שנה משנת הייצור שלו. שימו לב שעליכם לדאוג שנרשם ברישיון הרכב שמדובר ברכב אספנות. כדי להביא רכב אספנות לארץ עליכם לקבל רישיון ייבוא רכב. 

הכללים לקבלת רישיון יבוא רכב אספנות

הכללים לקבלת רישיון יבוא רכב מפורטים בתקנות התעבורה. כאשר בתקנה 281(א) נכתבו התנאים הבאים:

  • רישיון הרכב – תקף למשך שישה חודשים, בעל הרכב יצטרך להציג את התעודה אחת לשנה.
  • לוחית זיהוי – כל רכב מקבל לוחית זיהוי מיוחדת לרכב אספנות, משרד הרישוי מספק לוחית זאת.
  • הנעת רכב האספנות– בין השעות 7:00 – 9:00 בבוקר בין הימים א-ה אסורה. כנראה שהסיבה לתקנה זו היא מהירותם האיטית עד מאוד והחשש שהם יגרמו לפקקים.
  • שימוש פרטי – אין להשתמש ברכב האספנות עבור עסקים ואסור לעשות בו מסחר.

תצהיר בפני עורך דין

במסגרת הבקשה ליבוא רכב אספנות על המבקש להגיש תצהיר, שנחתם בפני עורך דין בו הוא מצהיר כי הרכב יהיה לשימוש משפחתי או אישי ולא מסחרי. הוא מצהיר שאינו עוסק מורשה, או עוסק זעיר ושותף בשותפות כלשהי שאינה רשומה. מצהיר שידוע שהעברת הבעלות של הרכב תוגבל לתקופה של שלוש שנים. 

מה עוד על המבקש להוכיח ולהביא?

מלבד כל זה, המבקש צריך להוכיח שייצור הרכב הוא לפני שלושים שנה או יותר, ולתת את כל הפרטים הדרושים לרישום בפני הממונה. מדובר במסמכים המפרטים את הנקודות הבאות: נפח מנוע, חומר טכני, מפרט טכני, וכן צילומים ברורים של חזית הרכב, וצד הרכב. כדי שיהיה ניתן לראות את מצבו הכללי של הרכב ואיפה ממוקם ההגה. זאת מפני שאסור לייבא רכב עם הגה ימני, או רכב פרטי עם מנוע דיזל. ואחרי כל זה, על המבקש יהיה לספק הוכחה, כלומר הסכמה ממוסך מורשה, שיתחייב לתחזק בהמשך את רכב האספנות.

שלבים ביבוא רכבי אספנות לארץ

לאחר שהלקוח מחליט איזה רכב ברצונו לייבא, ואף מוצא רכב כזה. הרכב מגיע למרכז לוגיסטי של אחת מהחברות המתעסקות ברכבים כאלה. לאחר צילומו, בחינת מצבו הכללי והעברת כלל התמונות והמסמכים לאישור סופי של הלקוח לאחר קבלת רישיון ייבוא ממשרד התחבורה, הרכב מועמס למכולה. לאחר מכן המכולה מובלת לנמל, עוברת שחרור ממכס ומגיעה עם אוניה לישראל. בישראל, נציג החברה המייבא יקלוט את הרכב, ינפיק פקודת מסירה ורישום. כמובן יתעסק בכל ההליך מול המכס, ישחרר את הרכב מהנמל ויובילו עד מחוץ לנמל היישר ללקוח.

אם אתם מחפשים את החברה המקצועית ביותר, שתלווה אתכם לאורך כל ההליך. כזו שתעזור לכם בהמצאת האישורים והוצאתם,בטיפול ברכב עוד לפני העמסתו לאוניה בחו"ל. חברת פוטואוטו היא בדיוק מה שאתם מחפשים. אם זה מציאת רכבי אספנות לייבוא או הוצאת האישורים ולאחר מכן כל התהליך הבירוקרטי מול הרשויות, בארץ ובחו"ל.

מה העלויות של ייבוא רכב אספנות?

כמובן שזה מאוד תלוי בדגם ובשנה, אבל אפשר למצוא באתרי האינטרנט רכבים בטווח של 20 אלף ₪ ועד 300 אלף ₪, וכמובן גם יותר. המחיר גם מושפע מהעובדה שמדובר בדגם ייחודי למשל, או רכב שהיה שייך למישהו מפורסם, וכמובן השפעה של שיפוצים ותיקונים ברכב. על מנת שלא תשלמו תשלומים מיותרים, וכדי שתקבלו את רכבי האספנות שלכם במהירות המקסימלית, מאוד מומלץ להיעזר באחת מהחברות המובילות המתעסקות בתחום.

לסיכום,

יבוא רכב אספנות דורש איתור רכב כזה בחו"ל. בנוסף דורש הגשת בקשה ליבוא כולל הצהרה על מספר דברים בפני עורך דין. כמו כן עמידה במספר קריטריונים כמו העובדה שישמש רק כרכב משפחתי/ פרטי. שלא יסע בשעות הבוקר באמצע השבוע, ושלא יהיה בו שימוש למסחר. יש למלא את כל פרטיו המלאים של הרכב ולצרף צילום שלו. כך שיהיה ניתן לראות שההגה בצד שמאל. לאחר קבלת האישור ממשרד הרישוי, הרכב יגיע עם אונייה לישראל. הוא יעבור הליך של כניסה דרך המכס ויגיע לקונה.

דילוג לתוכן